Mestre de Cabestany 17 mars 2023

Par THIERRY FELICES, publié le lundi 22 mai 2023 14:12 - Mis à jour le lundi 22 mai 2023 14:12
Cabestany 2.jpg
Visita del timpà original del Mestre de Cabestany a l'església i del Centre d'interpretació d'escultura romànica a Cabestany. Nous avons pu voir le tympan original du Maître dans l'église Notre Dame des Anges ainsi que le Centre de sculpture romane

Mare Nostrum est un projet ambitieux qui permet d'envisager des croisement entre langues romanes et langues anciennes comme le latin et le grec pour étudier le patrimoine proche.

Ce vendredi matin du 17 mars 2023, les langues comme le Latin, le Catalan et le Français se sont rencontrées autour de la mystérieuse figure romane du Maître de Cabestany (1110-1170 aprox).

35 élèves de quatrième étudiant le latin, le grec ou le catalan, ont pu découvrir le célèbre tympan original du Maître de Cabestany conservé dans l'église Notre Dame des Anges à Cabestany. Ils ont aussi pu apprendre à découvrir le mystérieux Maître de Cabestany, un des plus fameux sculpteurs de l'époque romane en se rendant au Centre de sculpture romane.

Ce sculpteur ou architecte ou groupe de travail anonyme surtout actif en provence, pays catalan et languedoc est une des figures les plus importantes de l'histoire de l'Art. Nous avons la chance d'avoir dans nos régions  une grande quantité de ses sculptures encore conservées.

Cette étude a permis de saisir les concepts de : "Varietas" et de :"Mystère" fondamentals pour la compréhension de l'Art roman. Elle a aussi permis de constater les déplacements des artistes de l'époque suivant les routes de pélerinage sur des milliers de kilomètres.

Enfin, les participants ont pu être sensibilisés à la création et technique en sculpture.

Mare Nostrum és un projecte ambiciós que permet experimentar encreuaments entre llengües romàniques i llengües antigues, llatí i grec, per estudiar el patrimoni proper.

Aquest matí de divendres 17 de març de 2023, les llengües com el Llatí, el Català i el Francès s'han reunit entorn de la misteriosa figura romànica del Mestre de Cabestany (1110-1170 aproximadament).

35 alumnes de quart curs que estudien el llatí, el grec o el català, han pogut descobrir el famós timpà original del Mestre de Cabestany conservat dins l'església Nostra Senyora dels Àngels de Cabestany. També han pogut descobrir el misteriós Mestre de Cabestany, un dels escultors més coneguts d'època romànica visitant el Centre d'Escultura Romànica.

Aquest escultor o arquitecte o grup anònim sobretot actiu a Provença, Països Catalans i Llenguadoc és una de les figures més importants de la història de l'art. Tenim la gran sort de poder trobar gran quantitat d'escultures seves encara conservades en el nostre país.

Aquest estudi ha il·lustrat els conceptes de : "Varietas" i de :"Misteri" fonamentals per entendre l'Art romànic. També ha descrit els desplaçaments dels artistes de l'època seguint les rutes de pelegrinatge de milers de kilòmetres.

Finalment, els participants han pogut descobrir elements del procés de creació i elements de tècnica escultòrica.